A PRince Award-díjas és Los Angelesben Surround Music Awardra jelölt album turnéjának dupla koncert DVD-je.
A Djabe zenekar mindig is igyekezett zenéjét multimédiás eszközökkel is megjeleníteni. Jó példa erre a 2003-as Táncolnak a kazlak turné, ahol a zenekart Égerházi Imre európai hírű festőművész alkotásai ihlették meg. A zene élvezete közben a koncertlátogatók a színpadra vetített festményeket, az ezeket inspiráló motívumok filmfelvételeit láthatták. Ezeknek egyik különleges darabja a Jégvilág, ahol a festmények animációs filmekként elevenedtek meg. A festő halálközeli élményeit bemutató festménysorozatának darabjait mozgatták meg az alkotók. Mindezt pedig a zenekar élőben, igazi surround hangzásban kísérte. A hangfalakkal körbe rakott koncertteremben a közönség a zene közepében találta magát, mintha otthon, a házimozija előtt ülne. A Táncoltak a kazlak dupla DVD jóvoltából most pontosan ezt az audiovizuális élményt élhetjük újra. És nem csak ezt. Dokumentumfilmeket, útifilmeket, werkfilmet, németországi koncertfelvételt láthatunk a zenekarról és Égerházi Imre festőművészről. Összesen 300 perc anyag található az igényes papírcsomagolású, dupla lemezes DVD-n. A felvétel a Táncoltak a kazlak turné budapesti, a Petőfi Csarnokban megtartott koncertjén készült 2003. szeptember 20-án. A Sztereó Magazin munkatársa, Kiss Attila a következőket írta a koncertről:
„A koncert kezdetén világossá vált ez jóval több, mint egy hagyományos koncert, napjaink marketing-menedzselt projektjeinek világában talán a multimédia show lehetne az igazán helytálló meghatározás. A színpad feletti kivetítőn ugyanis nem a megszokott koncertképeket láthattuk. A műsor néhány archív tévéfelvétellel kezdődött, mely a festőművész Égerházi Imre (1925-2001) munkásságát mutatja be. A Táncolnak a kazlak címmel megjelent lemez dalait ugyanis Égerházi Imre egy-egy festményének hatására komponálta a zenekar. Először azt vártam, hogy majd a festményeket vetítik a dalokhoz, ám ezeket további csemegékkel egészítették ki. Jó néhány régi, 8 mm-es filmet láthattunk a festőművész amatőr felvételeiből, melyeken azok a tájak jelentek meg, amelyeket a festmények is megörökítettek. Készítettek továbbá néhány animációs filmet is, a képek alapján. A surround koncertek ötlete nem új, már többször találkozhattunk ilyennel a világtörténelemben, ám még napjaink házimozijainak korában is ritkaság számba megy az ilyen dolog. Ôszintén szólva kicsit kételkedtem ebben a technikában, de amikor megkezdődött a koncert, azonnal megnyugodtam, hisz a Djabe zenekarnak sikerült megtalálni a helyes utat. A surround hatás magvát – ha szabad így nevezni – előre rögzített hangok adták. Ezek azok a részletek voltak, amit a CD-re stúdióban rögzítettek, ám élőben nincs lehetőség a megszólaltatásukra. Ezekből készült egy amelyet merevlemezről játszottak be a koncert alatt. A surround alap mellett egy taktjelet is használtak, amely a dobos monitor rendszerébe keverve biztosította, hogy a zenekar mindig szinkronban legyen az előre elkészített alappal. Ez azért is fontos volt, mert a bevezetőben említett videoanyagok szintén az alappal szinkronban mentek. Ezeket az elemeket ProTools alatt készítették elő, és egy Digidesign Digi 001-es interfészen keresztül játszották ki a hangosító rendszer felé. A videoanyagok megjelenítése a számítógép videokártyáján keresztül került kivetítésre. Meg kellett állapítsam, hogy mesterfokon birkóztak meg a kihívással. Egy olyan zenei élménynek lehettünk részesei a Pecsában ami valóban kuriózum! A jól beállított háttérhangzás nem zavarta meg a színpadi történést, nem terelte el a hallgató figyelmét. Hatásával tökéletes módon erősítette mindazokat az érzéseket és hangulatokat, melyeket a zenekar tagjai átadtak a közönségnek. Mindezek hatására valóban olyan érzésem volt, mintha én is kicsit része lennék a zenének és a hangoknak, aminek általában csak passzív élvezője lehet a hallgató. Az a zene, amit egyébként már megismerhettem a CD-ről, most egy egészen más, újabb, tisztább arcát mutatta, mely egy sokkal mélyebb átélés világába vezet. A kiemelkedő hangminőség, mely a hangosított koncertek között – azt hiszem nyugodtan mondhatom – high-end színvonalat képviselt, egyik sarokköve volt ennek a rendezvénynek. Rendkívüli érzékkel válogatták és szerkesztették meg ezt az anyagot. A látványvilág ugyanis tökéletesen együttműködött a zenével, a hangzással. Nem terelte el a figyelmet, jól kiegészítette a dalokat, sőt úgy is mondhatnánk szerves egységet képzett vele. Ha a szeptember 20-i estét definiálni kellene, akkor valamiféle összművészeti alkotás lenne a jó meghatározás. Szerintem ez a mondott megnyilvánulás már-már a klasszikusok között követel helyet magának. Élmények, érzések, emlékek dalba öntve, jó adag kreativitással, napjaink technikai lehetőségeinek kiaknázásával, maximalista kivitelezéssel, páratlan alkotást jelentenek.”
Intro
Beszélgetők
Tájak
Virágcsendélet
Hóviharban
Hajdúböszörményi utcarész
Thiérachei emlék
Táncolnak a kazlak
Téli Hortobágy
Ház a dombtetőn
Repülés
Jégvilág
Gyimesi hegyek
Szemrehányás
Fátyol mögött
Lead Soldier
Djabe
Visions after the rain
Final Word
Bali Bath
Camel Ride
Extrák:
Werkfilm
Dokumentumfilmek:
– Egy kiállítás zenészei
– Unplugged koncert és kiállítás
– Kiállítás és koncert a budapesti Bolgár Kulturális Intézetben
– Égerházi Imréről
– Djabe on the Road 2003
Táncolnak a kazlak – németországi konceretfelvétel
fotógaléria
Barabás Tamás – basszusgitár
Égerházi Attila – gitárok
Sipos András – ének, ütőhangszerek
Kovács Ferenc – trombita, szárnykürt, hegedű, ének
Kovács Zoltán – billentyűs hangszerek
Banai Szilárd – dobok